vineri, 31 ianuarie 2025
8 C
București
Acasă Blog Pagina 2

Flota fantomă a Rusiei. De ce a investit Kremlinul 10 miliarde de dolari în vapoare fără identitate

0

Un plan pus la cale de țările occidentale bogate pentru a priva Rusia de veniturile din petrol eșuează în mare măsură, conform unui nou raport, majoritatea exporturilor de petrol pe mare ale Kremlinului eludând restricțiile care ar fi trebuit să limiteze prețul țițeiului rusesc.

Astfel, petrolul transportat pe mare de Rusia poate fi vândut doar cu o reducere, la un preţ 60 de dolari pe baril, cu 15 dolari mai puţin decât preţul oficial.

La aproape doi ani de la intrarea în vigoare a unui „plafon de preț” al petrolului, aproape 70% din petrolul Kremlinului este transportat pe „petroliere fantomă” care eludează restricțiile, potrivit unei analize publicate de Institutul Școlii de Economie din Kiev, un grup de reflecție cu sediul în Ucraina.

 

https://www.antena3.ro/externe/flota-fantoma-a-rusiei-de-ce-a-investit-kremlinul-10-miliarde-de-dolari-in-vapoare-fara-identitate-724439.html

 

Noua fuziune anunțată ca în industria pescuitului din Islanda continuă să se consolideze

0

Compania de pescuit din Insulele Westman Ísfélag Vestmannaeyja hf și Rammi hf, cu sediul în portul nordic Siglufjörður, dar și cu activități în Thorlákshöfn, pe coasta de sud, au convenit în principiu asupra unei fuziuni.

Entitatea rezultată este de așteptat să fie Ísfelagið hf, cu actualul director general al Ísfélag, Stefán Friðriksson, responsabilul general al grupului, în timp ce directorul general Rammi Ólafur Marteinsson devine director adjunct, rămânând cu sediul în Siglufjörður

 

New merger announced as in Iceland’s fishing industry continues to consolidate

 

Un nou trauler fabricat pentru Islanda se întoarce acasă din Spania

0

Cea mai recentă adăugare la flota de traulere mai proaspătă a Islandei a fost livrată proprietarilor săi în portul Grindavík. Proiectat de Skipasýn, a fost construit la Astilleros Armón pentru compania de pescuit Thorbjörn (Thorfish), iar acum se află în călătoria sa de livrare în Islanda.

Hulda Björnsdóttir GK-11 de 57,80 metri are o lățime turnată de 13,60 metri și o capacitate de cală pentru aproximativ 720 x 1000 de litri. Cazarea la bord este pentru până la 15 persoane în douăsprezece cabine simple plus o infirmerie și trei cabine cu două cușete. Propulsia este un aranjament Skipasýn marca comercială, cu o elice de diametru mare, cu rulare lentă, care oferă o tracțiune de 61 de tone de bolard.

New fresher trawler for Iceland heads home from Spain 

Restaurantul La Mama Clubul Țăranului Român : Gastronomia cu bune, cu rele continuă cu o ediție dedicată peștelui românesc

0

Miercuri, 16 ocombrie, ora 19:00, în Restaurantul La Mama Clubul Țăranului Român seria de conferințe-dezbateri Gastronomia cu bune, cu rele continuă cu o ediție dedicată peștelui românesc care pare că pierde bătălia cu somonul și fructele de mare, dar și cu administrațiile locale.

foto : Daniel Voinea

O revoluție în ceea ce privește “Noua ospitalitate românească”, un nou mod de gândire – pentru inovare, identificare de noi produse, servicii și proiecte pentru turism, industria alimentară și HoReCa din România – acesta este scopul forumului permanent de dezbateri și discuții “Gastronomia – cu bune, cu rele”, lansat în septembrie 2024 de platforma WeAreRomania / YOU ARE WELCOME! sub sloganul partenerului de start al programului, Holdingul Agricola: “Cine mănâncă împreună, rămâne împreună”. Alături de Agricola, conferințele sunt susținute Eisberg, Teamfresh Horeca și Pescobar.

Tema noii ediții este “PEȘTELE made in Romania”, adică peștele românesc, fie el de captură, fie de acvacultură, disecat, filetat și analizat de interlocutori a căror experiență în acest domeniu este incontestabilă.

Speakerii invitați speciali ai ediției din 16 octombrie – moderată de jurnaliștii Cosmin Dragomir și Cezar Ioan și de antreprenorul Cătălin Mahu – sunt (listă în curs de actualizare):
Dumitru Bădița, jurnalist specializat în agricultură

Alexandru Filip, proprietar Casa Filip Sarichioi
Daniel Voinea, inițiator #carteapestilor, admin grup „În coadă de pește”
Marius Tudosiei, Băcănia Veche

Platforma de gândire și de acțiune pentru promovarea României WeAreRomania / YOU ARE WELCOME a fost fondată în 2024 printr-un proiect al Asociației “Curaj Înainte” cu scopul de a cataliza dezvoltarea imaginii și ofertei turistice a României pornind de la specificul culinar influențat istoric de intersecția a trei mari imperii și a numeroase grupuri etnice și culturale.
rezervări la 0721 102 101

Eveniment găzduit de Cosmin Dragomir, We Are Romania şi alţi 3
La Mama – Clubul Țăranului

https://www.facebook.com/events/852036733726339/

foto : Daniel Voinea

 

În coadă de pește : Macrou. Lucruri simple.

0

Viața e o curbă și uite așa se face că uneori găsesc timp să dau fuga la Obor de 2 ori pe săptămână, iar acum număr săptămânile de când n-am mai pus piciorul în hala de pește.
N-o să mă victimizez, căci lada frigorifică nu duce lipsă de șalău, somn și caras, ba ieri am scos și câteva scrumbii, congelate atunci când hala gemea de scrumbie și prețul era mai mult decât decent.

Altfel, chiar și la mega image se găsește ceva macrou, cum este și cel din foto. Aici am o mâncărică scăzută cu castraveți murați, bulion de ardei și roșii, măsline și mirodenii turcești. Ceva de la magazin, ceva de la piață, fără drame.

E adevărat că în urmă cu o lună și jumătate mâncam tartar, tataki și obrăjori de ton în sudul Spaniei. Dar nu e nimic în neregulă ca, la tine acasă, să mănânci și un pește congelat, de zece ori mai ieftin. Important e să nu-ți furi căciula.

Macrou. Lucruri simple.

La Liman “Vinuri și bucate dobrogene”

0
Vă invităm la o excepțională interpretare a Dobrogei multietnice în viziunea Chef Ileana Braniște, invitată specială a restaurantului La Liman pentru a-i delecta pe oaspeții serii festive de deschidere a evenimentului “Vinuri și bucate dobrogene”!
Alături de vinuri din regiune – de la Crama Histria, Crama Rasova, Domeniul Bogdan și Via Viticola Sarica Niculițel – atent asociate cu aromele și gusturile preparatelor gastronomice, vom avea un regal al ingredientelor și rețetelor din întreaga regiune, prezentate într-o surprinzătoare notă modernistă:
•⁠ ⁠șuberek, lapți și icre cu pudră de alge
•⁠ ⁠supă groasă & aromată de raci
•⁠ ⁠tochitură de porc cu midii
•⁠ ⁠sărmăluțe de berbecuț cu tomate coapte și vânătă confiată
•⁠ ⁠“dobrogeană” cu brânzeturi maturate și fructe confiate
Seara va fi animată de cei doi organizatori ai evenimentului, amfitrionii Cosmin Dragomir și Cezar Ioan, inițiatori ai demersurilor care au condus la instaurarea prin lege a unei Zile naționale pentru gastronomia și vinurile din România și organizatori ai Congresului regional de gastronomie dobrogeană care se va desfășura în data de 19 octombrie în aceeași locație, cu participarea unor speakeri de marcă, pe subiecte de interes pentru brandul regional dobrogean și cu dezbateri despre produsele gastronomice identitare și despre metodele de valorificare superioară a acestora.
Prețul unui bilet este 220 lei. Locurile sunt limitate, rezervările sunt insistent recomandate. Pentru detalii și rezervări, tel: 0747 198 744

Ferme marine în Marea Neagră: România ar putea avea ferme cu midii, stridii și specii de pești din Marea Mediterană

0

Cei de la Apele Române au anunțat deschiderea licitației pentru 28 de perimetre în largul Mării Negre. La vecinii bulgari producția de midii și stridii funcționează de peste 20 de ani și depășește mii de tone anual.

Cele 28 de puncte unde vor fi amplasate fermele pentru acvacultură marină sunt incluse în trei arii situate în largul mării, la nord de capul Midia, lângă stațiunea Mamaia, precum și între Agigea și Jupiter.

 

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ferme-marine-in-marea-neagra-romania-ar-putea-avea-ferme-cu-midii-stridii-si-specii-de-pesti-din-marea-mediterana.html

 

Compania georgiana E60 Shipping Line extinde serviciul de feribot pe linia Poti – Constanta.

0

Compania care a operat feribotul navlosit către Vilnius a achiziționat o nouă navă și acum operează două feriboturi către Vilnius și Aia. Noua navă poate transporta și vagoane de cale ferată. După cum ne amintim, transporturile cu feribotul din Georgia către România și invers au început în luna iunie a anului trecut, iar compania efectuează transport de pasageri împreună cu transportul de mărfuri. De ce a decis compania să adauge un feribot, ce marfă deservește astăzi E60 Shipping Line și sunt în desfășurare negocieri cu alte țări din Bazinul Mării Negre pentru a începe traficul cu feribot? Invitat: Shalva Tsakadze – partener de conducere al E60 Shipping Line;

 

ქართული კომპანია E60 Shipping Line-ი ფოთი – კონსტანცას ხაზზე საბორნე მიმოსვლას აფართოებს. კომპანიამ, რომელიც ფრახტით აღებული ბორანი Vilnius-ით ოპერირებდა, ახალი ხომალდი შეიძინა და ამიერიდან ორი ბორნით Vilnius-ით და აია-თი იოპერირებს. ახალ ხომალდს შესაძლებლობა აქვს სარკინიგზო ვაგონებიც გადაზიდოს. როგორც გვახსოვს, საქართველოდან რუმინეთის მიმართულებით და პირიქით საბორნე გადაზიდვები გასული წლის ივნისში დაიწყო და კომპანია სატვირთო გადაზიდვებთან ერთად სამგზავრო გადაყვანებსაც ასრულებს. რატომ მიიღო ბორანის დამატების გადაწყვეტილება კომპანიამ, რა ტვირთს ემსახურება დღეს E60 Shipping Line და ხომ არ მიმდინარეობს მოლაპარაკებები შავი ზღვის აუზის სხვა ქვეყნებთან საბორნე მიმოსვლის დაწყებაზე? სტუმარი: შალვა წაქაძე – E60 Shipping Line-ის მმართველი პარტნიორი;

E60shipping : Transport maritim între Constanta si Poti, Georgia

0

Suntem o echipă de profesioniști cu ani de experiență în transport, logistică și operațiuni portuare, furnizând servicii de feribot și oferind transport fără probleme între România și Georgia.

Acționând ca conexiune maritimă pentru extinsa autostradă E60, care se întinde din Franța până în Kârgâzstan, ruta noastră peste Marea Neagră joacă un rol semnificativ în facilitarea transportului și dezvoltării coridorului mijlociu trans-caspic.

Conectăm țări și regiuni prin operațiunile noastre eficiente și fiabile cu feribotul, oferind în același timp transport rapid, confortabil și accesibil al camioanelor, vehiculelor, containerelor și mărfurilor OOG, precum și al pasagerilor.

Viziunea noastră este de a spori conectivitatea și de a facilita creșterea economică prin oferirea de servicii de feriboturi rapide și accesibile între Europa și regiunea Caucaz.

Ne propunem să devenim alegerea preferată pentru companiile de transport, companiile și călătorii din regiune.

Misiunea noastră este să promovăm relațiile comerciale și să contribuim la creșterea și dezvoltarea regiunilor pe care le deservim.

 

 

We’re the team of professionals with years of experience in transportation, logistics and harbor operations, providing ferry services and offering seamless transportation between Romania and Georgia.

Acting as the sea connection for the expansive E60 highway, which spans from France to Kyrgyzstan, our route across the Black Sea plays a significant role in facilitating transportation and development of the trans-Caspian middle corridor.

We connect countries and regions through our efficient and reliable ferry operations, while providing fast, comfortable and accessible transportation of trucks, vehicles, containers and OOG cargo, as well as passengers.

Our vision is to enhance connectivity and facilitate economic growth by offering fast and accessible ferry services between Europe and Caucasus Region.

We aim to become the preferred choice for transportation companies, businesses and travelers in the region.

Our mission is to foster trade relations and contribute to the growth and development of the regions we serve.

Social Media Marketing for Franchises is Meant for Women

0

The main thing that you have to remember on this journey is just be nice to everyone and always smile. Refreshingly, what was expected of her was the same thing that was expected of Lara Stone: to take a beautiful picture.

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we headed down to our homestay family’s small dining room for breakfast, where we enjoyed scrambled eggs, toast, mekitsi (fried dough), local jam and peppermint tea.

 We were making our way to the Rila Mountains, where we were visiting the Rila Monastery.

We wandered the site with busloads of other tourists, yet strangely the place did not seem crowded. I’m not sure if it was the sheer size of the place, or whether the masses congregated in one area and didn’t venture far from the main church, but I didn’t feel overwhelmed by tourists in the monastery.

Feeling refreshed

Headed over Lions Bridge and made our way to the Sofia Synagogue, then sheltered in the Central Market Hall until the recurrent (but short-lived) mid-afternoon rain passed.

Feeling refreshed after an espresso, we walked a short distance to the small but welcoming Banya Bashi Mosque, then descended into the ancient Serdica complex.

We were exhausted after a long day of travel, so we headed back to the hotel and crashed. I had low expectations about Sofia as a city, but after the walking tour I absolutely loved the place. This was an easy city to navigate, and it was a beautiful city despite its ugly, staunch and stolid communist-built surrounds. Sofia has a very average facade as you enter the city, but once you lose yourself in the old town area, everything changes.

If You Have It, You Can Make Anything Look Good

Clothes can transform your mood and confidence. Fashion moves so quickly that, unless you have a strong point of view, you can lose integrity. I like to be real. I don’t like things to be staged or fussy. I think I’d go mad if I didn’t have a place to escape to. You have to stay true to your heritage, that’s what your brand is about.